Eerste woordjes uit China. - Reisverslag uit Suzhou, China van Joke Van den Borre - WaarBenJij.nu Eerste woordjes uit China. - Reisverslag uit Suzhou, China van Joke Van den Borre - WaarBenJij.nu

Eerste woordjes uit China.

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

27 Augustus 2012 | China, Suzhou


Hallo allemaal!!

Dit is dan mijn eerste berichtje dat ik jullie vanuit China nalaat. Het zal een korteke zijn, want de vermoeidheid begint hier al haar tol te eisen.

De vlucht is zeer goed verlopen. De overstap in Londen verliep vlot, en tijdens de lange vlucht heb ik me goed kunnen bezighouden. De service en het eten bij British Airways was dik in orde. We kregen zelfs wijn! Woehoew! Over decadentie gesproken... Hahahaha! Mopje natuurlijk! Jammer genoeg heb ik amper geslapen op de vlieger, wat maakt dat ik nu toch al zo'n kleine 30 uur wakker ben.

En dat was wel voelbaar in de loop van vandaag. We hebben rustig de omgeving en Shanghai wat verkend. Onze jeugdherberg is wel ok, een redelijk kleine kamer voor vier, maar groot genoeg om onze plan te trekken. Jammer genoeg is er geen raam in, dat wordt leuk als er iemand een protje laat... Hihihi. Airco gelukkig wel aanwezig!

En in de namiddag hebben we dus wat rondgeslenterd in Shanghai... Op ons gemak, het was heel gezellig. Als echte diva's liepen wij daar rond, minstens drie Chinezen kwamen al een foto van ons trekken. Een westerling word hier nagestaard, en niet een beetje... Maar het was plezant!


Zo, nu kunnen jullie op beide oren slapen! En dat ga ik binnen enkele momenten ook doen. Onder de wol kruipen voor een hopelijk lange nachtrust.

Saluutjes en hou jullie haaks!
Joke.

  • 27 Augustus 2012 - 14:01

    Vake:

    Fijn te horen (lezen in dit geval) dat de heenreis vlot is verlopen, ik kijk reikhalzend uit naar de eerste foto's van " Shanghai" of waar dan ook want volgens de info linksbovenaan je blog zit ge wel nog altijd in Belgie (misschien cafe Shanghai in Leuven?).
    Slaap ze wel en denk eens aan de fotokes hè.
    Bye tot blogs.

  • 27 Augustus 2012 - 14:39

    Oma & Opa:

    Net als Uw vake blij te vernemen dat de "GO-reis" vlot is verlopen en we zullen wel meegenieten van die fotokes . We zijn wel verbaasd dat de originele Chinezen Jullie gisteren al nastaarden. Vermoedelijk dachten zij : blanken met spleetoogjes.(zonder te weten dat het van de vermoeidheid kan zijn).
    Toy toy toy. Oma & opa

  • 29 Augustus 2012 - 12:13

    Danielle Venckeleer:

    Dag Joke, fijn te lezen dat alles goed verlopen is en dat jullie je plan goed trekken. Ik wens jullie een super jaar toe, en doe de groeten aan Thomas.
    Veel plezier
    Danielle

  • 29 Augustus 2012 - 12:37

    Annelies:

    Hey Joke,

    heb al vernomen dat je goed ben aangekomen, u meter Raymonda wist mij dat direct de volgende dag te vertellen toen in Jonas en Jasper ben gaan afzetten. Zijn op loge bij de oma e opa en vinden het daar super !

    Allez ik hoor precies dat het daar heel goed meevalt, is tof om te lezen.
    Vind het overigens superleuk die blog, ja ik kende dat niet echt maar nu volg ik als ik tijd heb.
    Doe het nog goed daar en hopelijk eens tot op de skype, dan samen met je metekindje Jonas :-)

    Groetjes,
    Annelies, sam Jasper en Jonas

  • 29 Augustus 2012 - 12:37

    Annelies:

    Hey Joke,

    heb al vernomen dat je goed ben aangekomen, u meter Raymonda wist mij dat direct de volgende dag te vertellen toen in Jonas en Jasper ben gaan afzetten. Zijn op loge bij de oma e opa en vinden het daar super !

    Allez ik hoor precies dat het daar heel goed meevalt, is tof om te lezen.
    Vind het overigens superleuk die blog, ja ik kende dat niet echt maar nu volg ik als ik tijd heb.
    Doe het nog goed daar en hopelijk eens tot op de skype, dan samen met je metekindje Jonas :-)

    Groetjes,
    Annelies, sam Jasper en Jonas

  • 29 Augustus 2012 - 14:31

    Tante Hilde ( Spincemaille Ofte Spencer ):

    hoi, dag joke,
    ondertussen hopelijk al wat slaap kunnen inhalen bij de chineesjes?
    tof om zo uw levenspad aldaar te kunnen volgen en te vernemen wat je er zoal uitspookt ( hm,hm, toch wat je ons allemaal zelf wilt wijsmaken, hé !).
    alvast nog een goede en leuke start aldaar en hou je haaks!!
    groetjes , uw tanteke en nonkeltje uit zedelgem ( belgie)

  • 29 Augustus 2012 - 14:31

    Tante Hilde ( Spincemaille Ofte Spencer ):

    hoi, dag joke,
    ondertussen hopelijk al wat slaap kunnen inhalen bij de chineesjes?
    tof om zo uw levenspad aldaar te kunnen volgen en te vernemen wat je er zoal uitspookt ( hm,hm, toch wat je ons allemaal zelf wilt wijsmaken, hé !).
    alvast nog een goede en leuke start aldaar en hou je haaks!!
    groetjes , uw tanteke en nonkeltje uit zedelgem ( belgie)

  • 29 Augustus 2012 - 20:15

    Meter Raymonda:

    Hallo liefste joke,

    Ik ben hier voor de eerste keer op u blog, ook internet is voor mij nog onbekend maar daar gaat verandering in komen. Annelies is hier wel bij mij om mij dit nog allemaal te leren.

    Ik hoop dat het daar in het verre oosten goed gaat met jullie.
    Joke, ik denk veel aan u en hoop dat al je wensen en dromen mogen uitkomen daar in China.
    Wij zien er al naar uit om een paar fototjes te mogen ontvangen en zullen zeker u blog regelmatig bekijken of er nieuws is van u.

    Tot blogs,
    Dikke kus,

    Meter Raymonda en nonkel Herman

  • 29 Augustus 2012 - 22:49

    Nonkel Herbert En Tante Gerd :

    Hallo hallo Joke,

    Ik heb gehoord van uw vake dat je de sfeer en het eten in Shanghai bijzonder weet te smaken!
    Met de aandacht van de Chinezen ( waarv

  • 29 Augustus 2012 - 22:57

    Nonkel Herbert En Tante Gerd :

    Oei op het verkeerde toetske gedrukt sorry
    Ik probeer nog eens...
    (waarvan er daar waarschijnlijk veel rondlopen) en de ingewanden in een zoetzuur sausje
    op uw bord kan uw eerste vakantiedag niet meer stuk.
    Dus geniet nog even alvorens de studieperiode aan de unief aan te vatten.
    Vele lieve groetjes
    Tante Gerd en nonkel Herbert

  • 30 Augustus 2012 - 14:56

    Moeke:

    Eens op de blog van uw medestudenten gezien... En bij Tessa staat iets van 'zotte Joke in YuanYuan-garden'... Wa steekt ge daar weer allemaal uit???!
    Geniet samen nog van jullie ontdekkingsreis in Shanghai!
    Dikke kus!

  • 30 Augustus 2012 - 14:59

    Moeke:

    Correctie! Sorry!
    Voor de kenners van Shanghai: Zotte Joke was in de Yuyuan Gardens...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Suzhou

China.

Een jaartje studeren aan de Soochow University in Suzhou, provincie Jiangsu.

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2013

Zhangjiajie

16 Mei 2013

Huangshan horror.

18 April 2013

Visite!

23 Maart 2013

Maart

21 Februari 2013

Leuke tijden
Joke

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 671
Totaal aantal bezoekers 54448

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2012 - 20 Juli 2013

China.

Landen bezocht: